Κατά την πρώτη χριστιανική περίοδο δε χρειάζονταν η επικύρωση των Αγίων από το πατριαρχείο. Αργότερα όμως, λόγο σχίσματος, επιβλήθηκε η ανάγκη, όταν αναγνωριζόταν ένας Άγιος ,να έχει την επικύρωση και τη σφραγίδα του πατριαρχείου.
Όπως γνωρίζουμε από το βίο του ,ο Άγιος Μύρωνας κοιμήθηκε περίπου το 350μχ. Μαζί με την αγιοποίηση του ,του αποδόθηκε και η ιδιότητα του θαυματουργού. Η ημερομηνία που μας είναι γνωστή είναι η 8η Αυγούστου. Έτσι η μνήμη του τοποθετήθηκε εξ’αρχής στις 8 Αυγούστου. Στο συναξάριο της εκκλησίας της Κωνσταντινουπόλεως η μνήμη του βρίσκεται στις 8 αλλά και στις 9 Αυγούστου. Σε άλλα συναξάρια απαντάται η μνήμη του και στις 17 Αυγούστου, από προφανή σύγχυση με τον ομώνυμο μάρτυρα Μύρωνα από την Αχαΐα ,που τιμάται στις 17 Αυγούστου.
Αποτελεί από τα πρώτα χριστιανικά χρόνια, παράδοση της εκκλησίας οι μνήμες των Αγίων να εορτάζονται με τρόπο πανηγυρικό. Ο εορτασμός εκτός από ένδειξη ευλάβειας και παραδειγματισμού προς τους πιστούς ,αποτελεί και ανάγκη ξεκούρασης, συνάντησης αλλά και ομοψυχίας των πιστών ,όχι μόνο όσων ανήκουν στην ίδια ενορία αλλά και των γύρω περιοχών.
Οι προετοιμασίες για τον εορτασμό της μνήμης του Αγίου Μύρωνα ξεκινούν από ένα εύλογο χρονικό διάστημα ,ώστε τόσο η εκκλησία ,όσο και το χωριό να είναι έτοιμα να υποδεχτούν τους χιλιάδες προσκυνητές που συρρέουν κάθε χρόνο. Καταρτίζεται πρόγραμμα και καταμερισμός εργασιών , την προετοιμασία των οποίων καθοδηγεί ο εφημέριος του ναού, πατέρας Νικόλαος Κριτσωτάκης. Το εκκλησιαστικό συμβούλιο φέρει επίσης ένα μεγάλο μέρος της ευθύνης της προετοιμασίας και στο έργο του αυτό βρίσκει πάντα μεγάλη ανταπόκριση από τους κατοίκους του χωριού. Παράλληλα ,στα πλαίσια του εορτασμού της μνήμης του Αγίου δραστηριοποιείται και ο πολιτιστικός σύλλογος του Αγίου Μύρωνα για την πραγματοποίηση χοροεσπερίδων αλλά και άλλων πολιτιστικών εκδηλώσεων την παραμονή αλλά και ανήμερα του εορτασμού.
Το πρόγραμμα του εορτασμού ανακοινώνεται λίγες μέρες νωρίτερα από το πανηγύρι. Εκδίδονται και τοιχοκολλούνται προγράμματα στο Ηράκλειο αλλά και στις γύρω από το χωριό περιοχές ,ενώ ταυτόχρονα γίνονται ανακοινώσεις από τα τοπικά κανάλια καθώς επίσης και από το ραδιοφωνικό σταθμό της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Κρήτης, ο οποίος μάλιστα αναλαμβάνει και την αναμετάδοση τόσο του εσπερινού (7 Αυγούστου) ,όσο και της θειας Λειτουργίας ,ανήμερα της εορτής.
Ο εορτασμός ξεκινά με τον εσπερινό ,γύρω στις 19:00μμ,χοροστατοντας του αρχιεπίσκοπου Κρήτης ή του πρωτοσύγκελου ,ή άλλου εκπροσώπου που στέλνει η Αρχιεπισκοπή καθώς επίσης και με την παρουσία πολλών άλλων ιερωμένων.
Ακoλουθε;ί η ευλόγηση των άρτων της εκκλησίας, η οποία γίνεται τόσο στη μεγάλη εκκλησία του Αγίου όσο και στο χώρο της μικρής εκκλησίας που βρίσκεται κάτω στη σπηλιά με το Αγίασμα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι οι προσκυνητές που έρχονται κατά τη διάρκεια του εσπερινού, αλλά και ολόκληρη τη νύχτα και ανήμερα ,ξεπερνούν τους 5,000 ανθρώπους. Έτσι είναι ανυπολόγιστος ο αριθμός αρτοπλασιών που ευλογούνται για να μοιραστούν στους πιστούς. Η εκκλησία παραμένει ανοικτή όλη τη νύχτα γι αυτό καθορίζονται βάρδιες επίτροπων για την εξυπηρέτηση των πιστών.
Τα τελευταία χρόνια ,επί εφημερίας του πατέρα Νικόλαου Κριτσωτάκη, έχει καθιερωθεί να γίνεται γύρω στις 22:30μμ έως τις 03:00π.μ,ολονυχτια –αγρυπνία προς τιμή του Αγίου, στην οποία συμμετέχουν εκατοντάδες πιστοί.
Την επομένη μέρα ,ανήμερα της εορτής, γύρω στις 07:00π.μ ξεκινά ο Όρθρος και ακολουθεί η Θεία Λειτουργία οποία είναι Αρχιερατική. Ακολουθεί η ευλόγηση των άρτων και η λιτάνευση των ιερών εικόνων και λειψάνων του Αγίου. Ο πρωινός εορτασμός κλείνει με τη δεξίωση στην αίθουσα της εκκλησίας των τιμωμένων προσώπων, επισκοπικών και δεσποτικών αρχών και ιερωμένων ,ενώ η εκκλησία παραμένει ανοικτή όλη τη μέρα ως το βράδυ, όπου ξαναγίνεται εσπερινός και παράκληση προς τον Άγιο.
Τον εορτασμό πλαισιώνουν ,όπως αναφέρθηκε παραπάνω και οι δραστηριότητες του πολιτιστικού συλλόγου ο οποίος μεριμνά από νωρίς για την οργάνωση χοροεσπερίδων αποβραδίς αλλά και ανήμερα του πανηγυριού. Το γλέντι γίνεται στη πλατεία του χωριού και το συνοδεύουν παραδοσιακή κρητική μουσική ,καλό κρασί και καλή παρέα.